15
júl
2010

Prečo využívať sociálne média pre svoj biznis

Najpoužívanejšie sociálne médiáKaždý deň stúpa počet ľudí, ktorí vymieňajú svoje tlačené noviny a časopisy za online obsah na internete pri rannej, či poobednej kávičke, alebo v pohodlí svojho domova. Medzi zaujímavými aktualitami dňa, alebo odbornými článkami sa zrazu objaví článok vyzdvihujúci prednosti vášho produktu. Z článku smerujú aktívne linky na vašu internetovú stránku s množstvom detailov, fotografií, video dokumentov a technických špecifikácií. A počet zákazníkov narastá.

Ľudia sú dnes vystavení množstvu médií a reklamných odkazov. To si od nich žiada lepšiu orientáciu a vyššie nároky na rozhodovanie sa v tom, čo považujú za relevantnú a spoľahlivú informáciu. Stávajú sa tiež voči médiám rezistentnejší a okrem „konzumácie“ informácií začínajú obsah i vytvárať. Aj preto je potrebné oslovovať nielen médiá, ale tiež kľúčových mienkotvorcov v on-line ale i off-line prostredí.

Sociálne médiá sú viac ako len Twitter a Facebook.

Pre firmy odporúčam základny „Social Media pack“: LinkedIn, Facebook, publikovať kvalitný blog, a mikroblogovať na Twitteri. Dobrý kontakt s blogermi je veľmi výhodný benefit pre budúce možné PR. Zlé vzťahy s komunitou môžu priniesť zlé meno. Napríklad – kauza @seocentrum a barcamp.sk, kde si firma urobila veľmi zlé meno v komunite doménovou špekuláciou.

Prečo blogovať?

Blog je základ a východiskový bod ako dostať vašu správu do sveta. Odporúčam použiť blog ako základňu, ktorá podčiarkuje vašu prítomnosť na webe, kde môžete vašim zákazníkom odovzdať časť svojich znalostí. Vytvorením blogu sa začnete poziciovať ako myšlienkový líder trhu. Vaši zákazníci sa pretransformujú na vašich žiakov. Pričom budú stále vedieť, že keď niečo nebudú vedieť vy im radi poradíte alebo to spravíte za nich.
Blog je miesto, kde môžete odhaliť osobnosť vašej firmy a dať vášmu publiku možnosť zistiť, kto ste.

Blog je magnet pre vyhľadávače. Čím častejšie sa pribúdajú posty, tým častejšie majú vyhľadávače tendenciu prichádzať a indexovať web.

Prečo byť na Facebooku?

Debata o tom či byť alebo nebyť na Facebooku je irelevantná. S takmer pol miliardy užívateľov svetovo a miliónom slovenských užívateľov si nemôžte dovoliť nebyť na Facebooku. Správne nastavená stratégia na Facebooku môže priniesť nezanedbateľné % ROI.

Prečo používať Twitter?

Česko-slovenská twitter komunita. Na Slovensku a v Čechách je asi 16 000 twitteristov. Čo je však lepšie sú to väčšinou blogeri, marketéri, ľudia z IT biznisu, online špecialisti. Byť na Twitteri je skvelý spôsob ako sledovať konkurenciu, priateľov, držať kurz a postupne naberať informácie. A samozrejme pomocou Twitteru sa dá vytvárať kvalitné PR okolo svojej značky.

Prečo používať LinkedIn?

Celosvetová sieť profesionálov, hľadáte človeka do tímu? S vysokou pravdepodobnosťou dokážete nájsť toho správneho pomocou LinkedIn-u. Na LinkedIne fungujú záujmové skupiny. Budujete zo seba myšlienkového lídra. Firmu, na ktorú sa môžu všetci obrátiť so svojimi problémami. Vy im radi pomôžete. Ak to nevyriešia sami, určite si vás najmú.

Prečo mať dobré vzťahy s blogermi?

Blogeri sú spravodajcovia webu. Bloger je tvor vnímajúci, čítajúci a hlavne píšuci. Väčšina blogerov má slušnú čítanosť. Dobrý kontakt s nimi vám nemusí priniesť iba zmienku o vás ale aj dobrý backlink na vašu stránku. Súčasťou dobrého vzťahu s blogermi je aj navštevovanie blogerských akcií (väčšinou sú zadarmo). Napríklad Barcampy, Twinecampy, Open Coffee stretnutia a rôzne akcie podobného druhu. Na takéto akcie chodia ľudia, ktorú chcú niečo nové vedieť. Sú aktívny na internete  a aj potencionálny klienti, zamestnanci, stážisti, sympatizanti a internetový pisálkovia, ktorí odovdzajú vaše posolstvo ďalej.

Najlepšie keď aj sami prídete s dákou prednáškou aktivitou, budete diskutovať, zviditeľnovať sa na podobných akciách. Blogeri veľmi radi píšu o takýchto akciách, a znova. Pozitívne PR, spätný link a zmienka. Na nezaplatenie.

Ak budete vedieť poradiť ako začať propagovať svoju firmu na sociálnych médiách napíšte mi.

You may also like

Na nový Windows som sa tešil a potom ma v Microsofte znechutili
Mindless: dodá zmysel vašej značke
Pozrite si tie najlepšie citáty o sociálnych médiách
Inšpirujte sa výrobcom vložiek ako reagovať na sociálnych médiách!

3 Responses

  1. Pingback : Nikdy si nerobte PR ako Bing alebo prečo sa Bing zachoval zle - mediaetika.tk

Leave a Reply