23
okt
2014

O PR nadpisoch, cestovaní „zadarmo“ a mojom nasratí

Veľká predvolebná téma Róberta Fica – cestovanie zadarmo. Musím sa priznať, včera som sa neskutočne nasral, keď som čítal noviny. K téme cestovania vlakom sa vyjadrím iba raz. NIE JE to kurva zadarmo, je to bezplatne. Serú ma všetky médiá do radu, ktoré Robertovi Ficovi uverejnili nechutné PR rovno na titulke. Fico si robí predvolebnú kampaň, a „zaplatí to štát“. Kurva štát nemôže nič zaplatiť. Zaplatia to ľudia, ktorí platia dane. Koniec koncov cestovanie „zadarmo“ zaplatíme všetci.

web_zadarmo

Ročne štát dotuje ZSSK sumou 200 miliónov €, firma je aj tak v strate. Česká republika chrochtá blahom, vďaka Ficovmu projektu „zadarmo“ sa u nás zbavia vozňov, ktoré aj tak chceli vyradiť a ešte na tom čosi zarobia. Takže si to zhrňme. Štát dotuje ročne sumou 200 miliónov € podnik, ktorý má už teraz nekvalitné služby, staré vozne, pravidelne mešká, piatky a nedele sú tie vozne preplnené. Táto firma si požičia z Českej republiky ich staré vyradené vozne (to tie koženkové, v ktorých sa vám vždy zaparí prdel), aby mohol pokryť zvýšený dopyt cestovaním „zadarmo“. V konečnom dôsledku budú služby ešte horšie, vlaky preplnenejšie, ZSSK bude mať menej peňazí na inovácie a celé to bude horšie. Hlavné, že Fico podporuje študentov a dôchodcov.

Lebo peniaze nie sú….

 

Sere ma to, že SHMÚ je na pokraji krachu, dostanú o 2/3 menej peňazí. Čo to znamená? Znamená to, bye bye Model Aladin. Znamená to, že vláda povedala, že nemá peniaze, že musí šetriť, holt je kríza. Wait niečo mi tu nesedí. Aha všaj jasné cestovanie bude zadarmo, to nikto nezplatí.

shmu

Sere ma, že SAV bol radikálne znížený rozpočet, že budú musieť prepustiť 500 vedeckých pracovníkov (áno SAV je tá inštitúcia, ktorá robí u nás vedu). Na tie pomery, ktoré v súčasnosti panujú v akademicko-vedeckej sfére je neuveriteľné, koľko kvalitných výsledkov uzrelo svetlo sveta. SAV je dlhodobo slabo financovaná inštitúcia. Umývač áut v AAA auto zarába v čistom viac ako vedecký pracovník s III. stupňom vysokoškolského vzdelania a 9 ročnou praxou. Vláda im zoberie 10 miliónov na správne výdavky (to sú platy, energie a veci, ktoré človek nezplatí z projektov). Potom im „dá“ 8 miliónov dodatočne na projekty ako VEGA (nie cez projekty sa nedajú financovať platy, energie atď..). To že bude „viac“ peňazí na granty je fajn, ale zároveň na hovno, keď ich nebude mať kto robiť. Darmo máme v SAV jeden z najmodernejších a najvýkonnejších PC na svete, keď nemáme peniaze na zaplatenie elektriny, ktorú spotrebuje.

Ale jasné, SME uverejní nadpis, že SAV dostnane na wedu 8 miliónov € (skvelý predvolebný nadpis z dielne PR Smer). Rušíme kvalitné veci, aby sme dali „zadarmo“ voličom možnosť jazdiť v tretotriednych zastaralých vyradených vlakoch. Pričom v SAV by za tých 13 000 000 € skákali od radosti. Ale však podporujeme študentov a vedu, veď je to v programovom vyhlásení vlády.

sav

 

 

Kurva, vytáča ma slovo ZADARMO. Nič nie je zadarmo, študentom by povinne mali na cestu vlakom pribaliť knihu Jak drahé je zdarma. Odporúčam toto čítanie, veľa ľuďom sa otvoria oči pri slove zadarmo.

A btw Štátna železničná spoločnosť prepravila vlani 43,6 milióna cestujúcich. Študenti a žiaci tvorili asi pätinu z nich, dôchodcovia asi päť percent. Dokopy to bolo asi 11,5 milióna cestujúcich. Plné cestovné vlani štátnemu dopravcovi hradila asi pätina cestujúcich vlakom, teda okolo 10 miliónov cestujúcich. Plné cestovné hradilo minulý rok iba 20% ľudí prepravených vlakom (fakt by ma zaujímalo, koľko percent ľudí majú režimky)…

Veľmi by ma zaujímalo ako prišiel minister Kažimír k sume 13 miliónov € ako dotáciu za bezplatné cestovné pre študentov a dôchodcov. ak je študenti a dôchodcovia tvoria 10% prepravených minulý rok (4,3 milióna cestujúcich) a ročnú dotáciu im dáme 13 miliónov to vychádza na človeka 3 € na rok. Z čoho je toto číslo kurva vycucané? (stavím sa, že to bude viac…).

Každopádne, Vláda SR na čele s Róbertom Ficom si robí dobrý deň z študentov, dôchodcov a hlavne ľudí, ktorí tu platia dane. Znova. Ja len dúfam, že v najbližších voľbách (necelý mesiac) im na to títo ľudia neskočia a nezožerú im tento „zadarmo“ dar.

You may also like

Toskánsko – krajina zážitkov a zázrakov a ako bonus pár failov

39 Responses

  1. Juraj

    Aj väzni sa platia z našich z daní :D a nie všetci študenti sú takí, vypatlaní, že keď im niekto ponúkne niečo zadarmo hneď ho budú voliť!

  2. Katarína

    Nemyslím si, že to bolo myslené tak, že študenti teraz budu húfne voliť Fica za vlaky „zadarmo“. Dosť z nich je natoľko inteligentných aby túto situáciu pochopili. Na druhej strane je aj dosť takých, ktorý neuvidia pravý zmysel tejto kampane. Osobne sa už teraz hrozím toho, ako to všetko dopadne.

    Podpora vedy prostredníctvom bezplatného cestovania študentov???? To je čo za blbosť. Veda sa podporuje tak, že sa podporia inštitúcie, ktoré ju robia, napr. už spomínaný SAV a univerzity. A tu máme hneď problém financovania – škrtajú sa rozpočty na tieto inštitúcie a univerzity sú priam nútené znižovať nároky na prijímaných študentov, len aby dostali peniaze od štátu a mohli naďalej fungovať. To kde sme????

    V tomto štáte to vyzerá, ako keby ho riadila partička bláznov. Chýba tu systematickosť v základných veciach ako je vzdelanie v nadväznosti na pracovný trh. Načo preberáme delenie univerzitného vzdelania, keď nemáme pripravenú pôdu pre zamestnanie sa bakalárov a ľudí, ktorí skončili Ph.D.???? Hlavne že sa ideme pototo zo všetkých medzinárodných inštitúcii, ktorých sme členmi, ale tie veci, ktoré by nám mohli byt prospešné preberáme len tak ledabolo bez toho, aby sme sa nad nimi zamysleli a skúsili ich aplikovať v pre nás najlepšom modeli. To by ale niekto tam hore musel mať aspoň štipku zdravého rozumu, zmysel pre organizáciu a vidieť v dlhodobejšom horizonte než sú 4 roky.

    1. Wanderer

      „A tu máme hneď problém financovania – škrtajú sa rozpočty na tieto inštitúcie a univerzity sú priam nútené znižovať nároky na prijímaných študentov, len aby dostali peniaze od štátu a mohli naďalej fungovať.“

      Potom sa Katka čudujme, že je slovenské školstvo v riti, slovenskí študenti lezú na české školy a titul má u nás pomaly každý asociál.

      A k vlakom zadarmo… Táto „superponuka“ ma minula o pár mesiacov, keďže som nedávno doštudoval, čiže mne by vlaky „zdarma“ boli aj tak prd platné. No povedal som si dobre, aspoň študáci to využijú. To som ale ešte nevedel, koľko nás tieto vlaky „zdarma“ budú stáť, že je to jedna veľká Hranolova predvolebná kampaň, že sa u nás budú zdarma voziť rakúski penzisti a že namiesto normálnych vozňov dostaneme prebytky, ktoré ešte videli Lenina.

      Po tomto hovorím jednoznačné NIE vlakom zadarmo.

  3. Jana

    Smiem sa spytat odkial su tie cisla? Tie jazdy a tak dalej :D Lebo by som si to rada pozrela aj sama, zatial som stratila 20 milionov jazd niekde vo Vasich vypoctoch.

      1. Jana

        Teda neviem odkial ma sme tieto cisla, ale co som si nasla ja vo vyrocnej sprave, tak nie su velmi realne.

        1. Padik

          Ja hladam nejaky zdroj a nic … :/
          Fakt pisat nejake cisla hore dole bez udania relevantneho zdroja nema ziadnu vahu.

      2. Maroš

        aj si sa zamyslel nad tým výpočtom že „3 € na osobu a rok“? chceš mi povedať že na Slovensku je 4,6 milióna študentov? prepraviť 10 mil. ľudí určite neznamená 10 mil unikátnych ľudí ale skôr 10 miliónov jázd, to znamená tá tvoja dotácia 3 € ti vyšla nie na osobu a rok ale na jednu jazdu jedného pasažiera, čo sa mi zdá celkom reálne (to odpovedá priemernej trase tak 150km?), nevravím že to nebude vyššie číslo, možno bude, ale tvoja úvaha stroskotala na nepochopení tých údajov ktoré sú dostupné o prepravenom počte pasažierov

        inak ale článok hodnotím viacmenej pozitívne, len netreba zbrklo písať, potom z toho vychádzajú veľmi zavádzajúce závery

        1. Maroš

          P.S: výpočet som robil z čísel ktoré si uviedol a nešlo mi o presné čísla, ale o dôraz na tú jednotku €/jazda namiesto €/os/rok, takže tam môžu byť veľké odchýlky, mojim cieľom nebolo spresňovať výpočty

  4. Katarína Krajčovičová

    som vedecká pracovníčka, ktorej sa prepúšťanie na SAV týka, ale fakt, že študenti a dôchodcovia budú môcť cestovať bezplatne vnímam pozitívne. rovnako súhlasím s predchádzajúcimi komentami, že táto skutočnosť nebude automaticky znamenať, že študenti ako ovce pôjdu voliť danú stranu. kým si Slováci budú naďalej závidieť jedna skupina druhej, nikdy sa nič na Slovensku nezmení! myslím, že toto rozhodnutie je pozitívne. názory typu: „ak teraz zvýšime dôchodcom dôchodky, bude znamenať, že nám nezostane“, zaraďujem medzi výroky typu: „klimatické oteplovanie neexistuje“…….alebo „americkí vedci zistili……“ PS: nie som ani stará ani naivná, žila som zopár rôčkov v Holadsku aj v Nemecku a sociálna demokracia sa tam vníma diametrálne odlišne, ani z ďaleka sa okamžite nespája s komunizmom. Mentálne povedomie Slovákov je katastrofa. Čo je podľa vás štát? A čo od štátu očakávate? Ako podľa vás funguje ideálny štát? Skúste si na tieto 3 otázky odpovedať. Odpovede si napíšte. (nemusíte ich písať mne)

    1. Ja som podnikateľ a skutočnosť, že dôchodci a podnikatelia vnímam ako ďalšiu poriadnu facku ľuďom, ktorí v tomto štáte platia dane.
      Jednoducho množstvo študentov a dôchodcov v tých vlakoch brutálne narastie, pretože každá príležitosť ísť vlakom niekam sa automaticky využije ..proste tí čo predtým chodili inou dopravou (napr. autobusovou) budú chodiť vlakom a tak autobusová doprava začne mať poriadne problémy (tak budeme dotovať aj tú?), potom každý študent, bude jazdiť domov častejšie …veď sa dokonca oplatí si ísť pre balík osobne, nehovoriac o tých čo to začnú vnímať, ako super ponuku, a nahradia tak slovenskú poštu a budú prenášať balíky osobne ..pôjdu si napr. pre niečo čo si objednajú sami, lebo čas je, vlak je zadarmo, tak bol by som sprostý (á) ak by som to nevyužil… a pod…
      A v Holadsku aj v Nemecku a sociálna demokracia sa tam vníma diametrálne odlišne? ….hovoríte o tých krajinách, ktoré majú HDP v násobkoch vyššiu a aj tak tam nikto nechodí verejnými prostriedkami zadarmo? ..alebo nejaké iné Nemecko, či Holandsko?
      1-2. Štát nie je v prvom rade charita, ale by nám mal pokytovať služby (jednou z tých služieb je hospodárenie s našimi daňami) za naše dane, čo sa deje na veľmi nekvalitnej úrovni.
      3. V ideálnom štáte pracujú manageri, ktorí by nikdy nedali nič zadarmo, pretože to kazí prostredie a ničí hospodárenie…

      Neviem ako si niekto môže mysliež, že dať niekomu niečo zadarmo je dobré ….v každej vstupnej hale organizácie, ktorá je dotovaná štátom by malo byť veľkým „NIČ NIE JE ZADARMO“ …všetko, čo dostaneš, niekto zaplatí, alebo bude v tej kase chýbať“ …mám pocit, že pre štátnych zamestnancov sú to len čísla…. ..dal by som vám celý plat do ruky a všetky odvody a dane by ste si zaplatila v daňovom priznaní a potom by ste uvažovala inak…..

      3. Viď prvá odpoveď…

    2. Jozef

      Snáď nechceme porovnávať našu ekonimickú vyspelosť a náš sociálny systém so systémami v Nemecku, Holandsku a podobných krajinách.
      Rozhodnutie voziť určitú časť obyvateľstva by bolo v poriadku, ak by ŽSSK nebola ročne dotovaná nemalou finančnou čiastkou a ak by mala celková ekonimická sila Slovenska stúpajúcu krivku.
      Bohužiaľ to tak nie je a ten kto to nevidí, tak by si mal zložiť ružové okuliare a pozrieť sa na sLOVEnskú realitu zblízka.

    3. Peter

      Milá moja Katka,
      uvedomte si, že štát je váš (náš) najväčší nepriateľ !
      Všade tam, kde je menej štátu, sa majú ľudia lepšie. Štát by mal, z našich daní, zabezpečovať, základné funkcie ako napr. bezpečnosť, kultúru, atď. a nepliesť sa do vecí, ktoré sa dajú poľahky zabezpečovať aj komerčne.
      Ak by to bolo takto, viď Nemecko, Holansko, Švačiarsko, a ostatné vyspelé štáty, dôchodcovia by žili slušne a dôstojne a nemuseli byť na okraji spoločnosti, pre ktorú celý život tvorili a odkázaní na cestovanie zadarmo.
      Avšak, keď sa dostanú k moci socialisti a komunisti, ktorí netvoria, iba kradnú a prerozdeľujú, vysiera to u nás (ale aj v okolitých postkomunistických štátoch) tak ako to vyzerá !
      Veď si porovnajte plat vedeckého pracovníka v Anglicku, alebo v „normálnych“ štátoch stým vaším. A keď hovoríte, že ste mladá a baví vás vedecká rehoľa, začnite si už teraz zhŕňať na dôchodok, bo vysiera to tak, že za takých 30 rokov starobné dôchodky nebudú !
      Česť práci !
      Peter.

  5. No teším sa ako Ficko začne ešte viac okradať podnikateľov a živnostníkov o dane, ktoré sú už teraz momentálne na maxime a koľko ďalších trápnych licencií vymyslí aby získal z týchto ľudí viac peňazí. A cele to pôjde do kytiek lebo podnikatelia dávajú prácu ľudom a ked ich štát oškube tak proste prácu nedajú a pôjdu do zahraničia a celé to všetko totálne krachne na tom slovensku,

  6. Peto

    Tento clanok je napisany velmi laicky, vobec neriesi podstatu. Je to dobre rozobrat, ale riesit peniaze na SAV je zcestne v clanku, kde sa riesi cestovanie zadarmo.

    Armada podpisala kupu voj. lietadiel za 60 mil. €, to sa riesi kde?

    Ano, studenti budu cestovat zadarmo, je vsak nutne uviest veci na pravu mieru. Studenti aj teraz ak cestovali so zlavou, tak tu ZLAVU stat doplacal dopravcovi za nich. Teda, ak stal cely listok 5€ a student platil 2,50€, tych 2,50€ doplatil za studenta STAT!! Ziadny dopravca nebude len tak svojvolne nosit studenta, ktory zaberie rovnake 1miesto ako pracujuci so zlavou. Co by z toho mal?
    Takto stat dotuje vsetky zlavy dotovanym linka!

    TO znamena, ze preto v studenagency autobusoch alebo regiojet vlakoch nema student 50% zlavu, pretoze tieto spolocnosti sice daju nejaku 10/15% zlavu studentovi, ale oni sami o tu zlavu pridu – im to stat nepreplati.

    Takze informacia o pocte cestujucich, ktori platia 100% o vlaku ze ich je len 20% v clanku je totalny nezmysel, pretoze stat doplati za tychto cestujucich ktorym dal dopravca zlavu presne tu zlavu, a teda z toho vyjde, ze ZSSK inkasuje od vsetkych 100% sumu!

    Odporucam autorovi tento clanok:
    Například mezi Hradcem Králové a Prahou tak mohou v klidu nabízet dráhy studentské jízdné, protože za něj dostanou zaplaceno v úhradě od státu, zatímco soukromý autobus nedostane za levnější jízdenku pro studenta od státu ani korunu.
    Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/stat-chce-zrusit-zlevnene-jizdne-pro-studenty-fq7-/ekonomika.aspx?c=A130225_185951_ekonomika_brm

    A nakoniec: co sa tymto dosiahne? Samozrejme, je to silna volebna kampan, lebo studenti ktori budu moct chodit po celom Slovensku vlakmi FREE su silna skupina, pretoze aj ked Fica nemusia, jasne studenti vedia, ze ak Fico padne, vlaky zadarmo SKONCIA. To bude isto aj silna volebna tema. Toto opozicia isto zrusi. Dochodcov ani nespominam, od tych ma Fico pomaly 99,9% uz teraz.

    Po dalsie: uplne skryty vyznam ma toto cele kvoli prichodu RegioJet. Ten nasadi take ceny, ze na trasach KE-Praha, KE-BA ubudne obrovsky pocet cestujucich. Kedze im zakony zakazuju jazdit pod cenu /ine je to v CR, kde v ramci konk. boja jazdili CeskeDrahy aj za 99KC, aj ked nakladova cena bola na urovni 200-300Kc/, ZSSK nemaju sancu nalakat ludi. Cize, nastal by obrovsky pokles predaja, a chybajuce love. Tymto ze nazenu studentov do vlakov, a stat do zaplati, ide vlastne o nejake „bocne“, skryte financovanie prave toho, co zacne ZSSK po nastupe REgioJetu chybat., Cize, studenti sa odvezu zadarmo, vlaky musia ist tak ci tak, a stat tymto nepriamo zadotuje ZSSK.

    Studenti su len babka, ktora sa pouzila na uplne iny umysel, ktora bol odzaciatku.
    Problem ktory sa riesil nebol: dame studentom vlaky zadarmo? Ale: ako zadotujeme ZSSK tak, aby sme nevzbudili pozornost, a ZSSK nedostali do problemov? A napad so studentami skvele bodol…

  7. Gabika

    No OK niekto bude jazdiť „zdarma“ a niekomu o mesiac na to povedia „no smola priplať si za lístok“ a po druhé… Do kedy to „zdarma“ bude fungovať?

  8. Ahoj Peter, vidím, že si sa riadne rozčertil. Úplne oprávnene. Ja som tiež rozžhavený do biela. Je priam zarážajúce, ako opäť raz populistickými a dobre mierenými vyhláseniami skúšajú presvedčiť polovicu národa o tom, že je to zadarmo. A žiaľ, väčšiu časť z cieľovky o tom aj presvedčia. Som zvedavý, čo nám pripravia nabudúce… :(

  9. Samuel

    Dobre napísané a súhlasím.

    Akurát by som poznamenal, že v predposlednom odstavci je chyba, ktorá dosť zavádza. Ak prepravili 4,3 milióna študentov a dôchodcov, tak tým myslia pravdepodobne, že jednu cestu. Ak by som ja použil vlak z Bratislavy do Košíc a naspäť, tak to bude započítané dvakrát. Však toľko študentov a dôchodcov na SR ani nemáme, aj keď skoro. Takže veta „to vychádza na človeka 3 € na rok“ je zavádzajúca, pravdepodobne ide o „dotáciu na človeka na cestu“.

  10. Kazimir to asi vyratal, ako vyratal cenu plynu na svojom grafe.. ak pocita vsetko takto .. tak sa ani nevudujem. Ludi vobec nezaujima to vsetko okolo o com tu pises. Oni vida, to okolo ako BLA BLA BLA.. ZADARMO vlaky a zase BLA BLA BLA.. uz vydim tych dochodcov ako sa v telke vytrcaju ze Ficko nam dal vlaky zadarmo… je mi na bliti… z tejto republiky…

  11. martin

    Súhlasím s článkom, len by som poopravil že 3 € na človekocestu, nie na človeka za rok :) Za rok na jedného človeka to teda bude 3 x počet jeho jázd.

  12. Ľuboš Juríček

    Tak ja mám pocit že z tohoto kroku vlády sa vykľuje poriadny lapsus. Ako ako tu už ktosi napísal, cestovanie „zadarmo“, alebo ak teda chceme bezplatne, sa priam ponúka na to, aby bolo zneužívané. Študenti, ktorí majú kopec času a sú menej nároční na kultúru cestovania si z vlakov urobia kyvadlovku. Tí podnikavejší si na bezplatnom cestovaní môžu začať budovať biznis (samozrejme nelegálny a nezdanený). Tým môžu prísť o časť výkonov pošta (ktorú štát zasa len dotuje), ale aj súkromné zásielkové služby, ktoré si straty budú musieť vykryť z vlastného. Čo ale tomu géniovi z vlády nedošlo je skutočnosť, že keďže sa blíži zimné obdobie a veľká väčšina našich bezdomovcov požíva status „dôchodca“, tak si z vlakov vytvoria mobilné „útulky“ a budú sa legálne prevážať v suchu a relatívnom teple krížom-krážom po republike a pokiaľ neporušia prepravný poriadok, tak ich nikto z prepravy vylúčiť nemôže (a pokiaľ porušia, tak nasadnú v stanici na najbližší vlak smerujúci kamkoľvek). Kto z bežných, plné cestovné platiacich cestujúcich, bude v takomto prostredí chcieť cestovať? Možno sa práve títo cestujúci presunú do súkromných vlakov RegioJetu a železniciam v konečnom dôsledku vypadne tento významný segment klientely. Ako dlho bude tento „model“ fungovať? Nespľasne tak rýchlo ako Kažimírove grafy s polovičnou cenou plynu? Alebo padne až po voľbách? Pretože stále platí, že čo nemá cenu, nemá ani hodnotu a obávam sa že tak sa k tomu budú bezplatným cestovaním obdarení cestujúci stavať.

  13. MIchal

    Áno je to rovnaký nezmysel ako zľavy – ktoré neexistujú len aktuálna predajná cena, autor má pravdu je to rovnaká manipulácia s davom ako humánny úmyseľ Aliancie pre rodinu … a dali by sa vymenovať ďalšie a ďalšie manipulácie schované za deformované „tvrdenia“

  14. Monika

    Ja sa do politiky veľmi nerozumiem, v zásade nepozerám televízor, aby som sa nerozčuľovala, keď sa tomu dá predísť. No niektoré informácie sa prederú i tak a ja neviem či sa mám smiať či plakať. Napadol ma možno trochu iný scenár práve preto, že uvažujem s menej informáciami o súčasnom dianí..
    Tento výmysel vlády je zase raz „výborný“ taktický manéver ako zmanipulovať tie cieľové skupiny obyvateľstva, ktoré ešte alebo už nemusia uvažovať ako zamestnanci alebo zamestnávatelia vo veciach daní a celkovo živobytia. Dobre, sú aj výnimky, ale vezmime si to vo všeobecnosti. Je ich na Slovensku dosť na to, aby sa ich oplatilo takouto taktikou skúsiť osloviť až do bodu úspešnej manipulácie a potom budú voliť tvorcov týchto výmyslov. Jasné, že treba znížiť aj dotácie a úroveň škôl, aby aktívni platitelia daní mali časom menej inteligencie a intelektu a boli tiež manipulovateľní, pretože im uniknú zákulisné súvislosti, ktoré dnes vidia a neveria takýmto taktikám – to sa vzťahuje na všetky ostatné príspevky bystrých ľudí. Uvedomme si, že mnohí dnešní dôchodcovia majú nízke vzdelanie a nemuseli sa v živote mnohými vecami zaoberať, stačilo. že bola výplata a mali z čoho žiť. Prosím, nekameňujte ma za to, tak to bolo s mojimi starými rodičmi napr. a preto urobili to, čo im bolo povedané, len aby mali pokoj. V jednoduchosti mám proste pocit, že národ treba ohlúpiť a potom sa vláde podarí všetko.
    K cestovaniu zadarmo by som nemala výhrady, ak by to nemalo negatívny dopad a to vo všetkých aspektoch, ktoré boli spomenuté v ostatných príspevkoch, veď kto by sa nepotešil, že nemusí za niečo platiť, nie? No z hľadiska férovosti, rovnomernosti či logiky mi vychádza, že by mal platiť každý, i keď s rôznou sadzbou, ktorú však musí nastaviť niekto poriadne a zodpovedne. Táto situácia si koleduje aj o závisť tých, čo platiť musia voči tým, čo nemusia. Rovnako to vidím aj so zneužívaním možností, ľudia si vždy niečo vymyslia.
    V konečnom dôsledku by som povedala, že zas raz vláda zabila čas vymýšľaním somarín, ktoré spustili akurát tak polemiky, kritiky, hnev a bohviečo ďalšie, namiesto toho aby sa venovali veciam s väčšou dôležitosťou alebo keby aspoň vymysleli niečo so skutočným prospechom pre ľudí, a kiežby pre všetkých občanov bez rozdielu.

  15. JS

    Dobry den pan Kucerka

    Je to taka ista zvrhlost ako bezplatne studium alebo bezplatna zdravotna starostlivost…
    A ze vy nemate z toho benefit? Mozno este nemate deti, ale keby ste ich mali aby ste ten benefit ocenili. Zvlast v pripade ak sa mate rozhodovat, ci dieta poslete na blizku skolu, lebo to bude lacnejsie, ale skola nie je taka kvalitna ako skola ktora je dalej. Alebo si vezmite kolko studakov v BA nedostane internat, lebo stat nema na to aby pre kazdeho to ubytovanie dotovali. Tak ak je niekto z Trencina, nebude mat teraz problem dochadzat denne a usetri na ubytovani.
    A to nevadi, ze ked niekto vyuziva auto na podnikanie tak mu stat stavia a udrziava a poskytuje infrastrukturu prakticky bezplatne?

    Konecne niekto nieco urobil pre obycajnych ludi. Aj ked nemam rad Smer, ale toto bol vyborny tah a ziadnej vlade pred tym nikto nebranil urobit to iste.

  16. jay

    Zbytočné rozčulovanie. Bezplatne je synonymom slova zadarmo. Významom sa tieto slová nijak nerozlišujú. Médiá v tomto prípade chybu neurobili.

    Nie je to dokonca ani Ficove PR, kedže média v tomto len informujú spôsobom a štýlom im vlastným.

  17. robo

    SHMU dostava dotacie od statu ale za kazdu sluzbu este musis platit, to co je ak je to statna institucia platena z nasich dani, preco mam za ich pocasie ak chcem pouzivat este aj platit….platim dva krat ako dnaovnik aj ako pouzivatel ich predpovedi. Nech im Fico neda nic, dobre robi ak sa chovaju ako zarobkova firma.

  18. Lukas

    K tým 3€ na rok. Treba si uvedomiť že to že budú vlaky zadarmo pre študentov a dôchodcov neznamená že ak niekto z nich cestuje pravidelne vlakom a prejazdí denne cca 1€ tým pádom štát bude za toho človeka musieť zaplatiť 365€. Tých +13 mega € sa môže vyčleniť na náklady spojené s touto prepravou, tzn. platy, pohonné látky atď. Mýlite si tu pojmy z dojmami a hľadáte chybu ešte aj v tom že štát sa snaží pomôcť ľuďom. Ok beriem, Ficová vláda stojí za hovno ale pozastavovať sa nad tým že budete musieť jazdiť vo vlaku kde sa vám spotí riť, je také slovenské a internetherovské ..

  19. Bobo

    Mnohi sa tu durdia na vlaky zadarmo. Ja to povazujem za velmi dobru vec.Ide totiz o to, ze stat je nastroj mocnych ako nas obrat o peniaze, prerozdelit si ich a popritom hodit chudobe nejaku kost, aby nekricala. No a vlaky zadarmo su prave jedna taka kost. Mam na vyber – kost alebo nic. Chcem kost!
    Nemyslime si, ze ak sa peniaze nepouziju na pokrytie nakladov zeleznic tak ze sa niekde zmysluplne pouziju. OMYL. Tak to nefunguje na SK. A SAV dostane menej ci budu kozenky zadarmo alebo nie.
    A este k matematike clanku: uz bolo povedane ze teda neide o 4,3 miliona cestujucich studentov ale 4,3 miliona ciest studentov a doch.. OK, potom na jednu cestu vychadza dotacia 3€, co by znamenalo priemernu cestu studenta/dochodcu asi 58km. To je asi celkom dobry odhad, nie?

  20. Peter P

    Zdravím p. Kučerka. Máte pravdu, že nie je nič zadarmo.
    Chcem sa tiež vyjadriť s odstupom času k bezplatnému cestovaniu vlakom, teda keď je už január 2017. Už nejaký rok som starobný dôchodca, snažím sa príležitostne využívať bezplatné cestovanie vlakom a preto sa v tejto veci vyjadrím len ako dôchodca mimo ostatných užívateľov bezplatného cestovanie vlakom. Máte Vy i ostatní pisatelia 100% pravdu, že vláda R.Fica túto službu sľúbila a v skutočnosti len čiastočne do teraz praktizuje. Neviem i keď tuším ako i väčšina Slovákov tuší kam idú údajné finančné dotácie za bezplatné cestovanie vybraných kategórií cestujúcich v rádu miliónov Eur. Do vlakov, na predpokladanú réžiu a dodatočné vagóny určite nie. Vagóny nie sú na viacej pridávané, je ich ako pred tým, a preto náklady na bezplatné cestovanie železnice nič nestojí, teda uvedené dotácie na tento účel nie sú potrebné, zase nás minister financií a spol. vodí za nos a sme klamaní. Počet vagónov je rovnaký, rušeň a rušňovodič so sprievodcami.tam tiež sú ako pred tým, teda aké zvýšené náklady? Naše dane sú prerozdelené na úplne iné účty o ktorých sa neoplatí ani písať.Majú to premyslené v súlade so zákonom i oni to vedia a vedia i to, že stým nikto nedokáže nič urobiť. V poslednom čase ak chcem a musím cestovať rýchlikom, z pravidla mi v pokladni povedia, že bezplatné lístky sú už vypredané a zo zdrojov pracujúci u železnice, údajne železnice pravidelne znižujú počet bezplatných dôchodcovských lístkov pravidelne znižujú a uberajú počty bezplatné lístky, z dôvodu aby platiaci cestujúci mali dosť miesta. Naposledy keď som cestoval z Bratislavy do Zvolena som už bezplatný lístok nedostal, musel som si lístok kúpiť, tak mi to nedalo a prešiel som celý vlak.Vlak bol obsadený ledva z 20% z toho bolo 9 dôchodcov, to znamená, že počet bezplatných dôchodcovských lístkov bol menej ako 9 ks v konkrétnom rýchliku o počte vagónov 8 ks. Kde boli platiaci cestujúci, ktorý potrebovali miesto? Vlak bol takmer prázdny. Vláda sa chvastá a všetkých klame, že dôchodcovia cestujú bezplatne, čo nie je ani náhodou pravda.Dám ruku do ohňa, že do roka bude počet bezplatných dôchodcovských lístkov na jeden vlak max. 1 ks, len aby sme nemohli povedať, že to tak nie je. Tak že môžete všetci, ktorý máte starosť, že dôchodcom musíte platiť bezplatné dôchodcovské lístky spokojne spať, už si ich musíme v rýchlikoch platiť. Podobný príspevok som napísal na portál otázok a príspevkov v ktorom upozorňujú:Upozornenie: táto webová stránka nepatrí Železničnej spoločnosti Slovensko a teda informácie uvedené v komentároch nižšie sú podávané bez záruky. Dopadlo to tak, že moje otázky prečo nás vláda v tejto veci klame sa tam nedostali, proste ho zatiaľ neuverejnili. Na záver sa mi nechce veriť, že by všetci dôchodcovia po skúsenostiach aké mám s bezplatným cestovaním ja, volili tak ako si to niekto želá? Že by som bol naivný?

Leave a Reply