V sobotu 15. mája 2010 obsadili Žilinu ľudia zaujímajúci sa o online marketing, sociálne siete, internet a technológie na Barcampe. Barcamp je označenie pre sieť neformálnych konferencií, tvorených samotnými účastníkmi. Dal by sa kľudne nazvať aj miesto pre offline social networking – nezávislí profesionáli, freelanceri, ľudia z firiem a študenti alebo ľudia z neziskových organizácií sa na tu môžu stretávať, zdieľať skúsenosti či vytvárať nové profesné kontakty. Žilinský Barcamp bol zároveň aj mojím druhým Barcampom.
Táto geek akcia sa konala v komorných priestoroch Žilinskej vlakovej stanice Záriečie, čo je normálne fungujúca vlaková stanica, prerobená na kultúrne centrum s dvoma sálami. Žilinský Barcamp bol komornejší čo pokladám za výhodu. Človek bol v menšej ale priateľskej atmosfére.
Celý Barcamp bol rozdelený do dvoch sekcií. Web, freelance & startups a social & miscellaneous. Po väčšinu času som zostával v druhej sekcii, keďže ja osobne som veľký fanúšik social media a tak trochu som mal aj vlastnú prednášku. Ako prvý začal rozprávať Mário Mjankov, ktorý rozprával o budovaní značky v sociálnych médiách. Zaujímavá bola aj diskusia po prednáške, ktorá dokázala rozšíriť ešte viac obzory.
Druhý na rade bol Michal Dragan, on nadviazal na Mária a predstavil budovanie značky na Facebooku. Hovoril o tom aké možnosti má Facebook, prečo byť na Facebooku. Nie všetci pochopili síce, že sociálne média niesú len o číslach a počte fanúšikov ale o dlhodobom budovaní značky, ale následná diskusia sa im to snažila ozrejmiť. No keď na seba narazí tradičný názor na marketing a názor o nových pravidlách PR a marketingu zaujímavá diskusia je zaručená.
V rámci obedovej pauzy bola tombola, kde sa dali vyhrať vcelku zaujímavé ceny. Od odznakov až po víkendový pobyt v Piešťanskom hoteli Máj. Ja som si odniesol webkameru od spoločnosti Microsoft. Milý darček (i keď ja ako linuxák), každopádne z výhry sa teraz teší priateľka. Keďže pauza bola dvojhodinová bol tu ideálny priestor na spoznávanie ľudí, socializovanie sa a samotné diskusie, ktorích bolo požehnane.
Po obede som nastúpil ja so svojou prednáškou o tom ako objavujú slovenské média mikroblog Twitter. Prednášku zverejním neskôr na blogu aj s video záznamom. Na diskusiu po mojej prednáške nadviazal Marko Kolár, to nadviazanie bolo také plynulé, že nás ľudia neskôr brali ako zohratú dvojku. Marko rozprával trošku konkrétnejšie na tému Twitter marketingu a prečo sa slovenskej firme oplatí byť na Twitteri i keď je nás twitteristov relatívne málo.
Po Markovi nasledovali ďalšie prednášky, ktoré som iba zrýchlika navštívil. Treba dodať, že posledná prednáška od Juraja Ďuriša – Ako vybudovať úspešný globálny startup – ktorý hovoril o jeho site finviz.com, bola úplná pecka. Prestávky medzi aplausom a smiechom boli tak 30 sekúnd.
Na záver treba poďakovať organizátorom za skvele pripravenú akciu, za super tričká, za bagety a možnosť spoznať množstvo skvelých ľudí. Organizácia bola zvládnutá skvelo a počasie vyšlo tiež. Mimochodom na Barcampe boli minimálne 2 iPady, takže bola tu možnosť pohrať sa s touto technologickou hračkou od Applu, za ktorú som vďačný.
Moje fotky z Barcampu nájdete na: http://picasaweb.google.com/pkucerka/BarcampZA155
Ďalšie články o Barcampe:
- Alian – BarCamp Žilina 2010
- Exot – Druhý žilinský BarCamp – zhodnotenie
- Depi – BarCamp Žilina sa niesol v priateľskej atmosfére
- Braňo Rác – BarCamp Žilina bol super akciou
- Michal Dragan – A je po žilinskom BarCamp-e
- Webkšeft.cz – BarCamp Žilina ve znamení sociálních sítí
- Dušan Roštár – BarCamp ZA
- charvat.posterous.com – Aký bol BarCamp Žilina?
1 komentár k “Aký bol Barcamp v Žiline”