Na internete som našiel zaujímavé video. Popisuje štatistiky internetu k roku 2009. Viete ako rýchlo rastie internet? Ako rýchlo rastie facebook? Koľko pribudne tweetov za deň? Odporúčam pozrieť si to video a dozviete sa viac.
- Existuje 1,4 miliardy používateľov e-mailu po celom svete, a v priemere sme spoločne poslali 247 miliárd e-mailov za deň. Bohužiaľ 200 miliárd z nich sú spamy.
- Existuje viac ako 234 miliónov webových stránok.
- Facebook má 260 miliárd zobrazených stránok za mesiac, čo sa rovná 6 miliónov zobrazených stránok za minútu a 37,4 bilióna zobrazených stránky v roku.
Keby bol internet štátom mal by viac ako 1.73 miliárd občanov. Čo je skoro 1/4 populácie sveta. Na Facebooku je viac ako 350 miliónov ľudí. A na Twittri pribudne viac ako 27 miliónov tweetov za deň.
Tieto štatistiky niekomu hovoria málo, ale marketérom dávajú jasnú predstavu o tom, cez aký komunikačný kanál oslovovať ľudí. Investície do reklamy na internete rastú každým rokom viac. Zajtiaľ čo výdaje do reklamy v klasických médiach klesajú.
S príchodom sociálnych sietí a webu 2.0 sa zmenili zákazníci aj spoločnosti. Zákazníci zistili, čo im sieť ponúka. Prestalo platiť Ja-zákazník, zákazníci sa začali spájať a vytvárať spotrebiteľské skupiny. Začali sa aktívne vyjadrovať a podieľať na smerovaní spoločností. Na sociálnych sieťach zákazníci prejavujú svoju spokojnosť, nespokojnosť, názory a nápady. Vedia si rýchlo získať informácie o spoločnosti, produkte z rôznych zdrojov (kamaráti, diskusie, blogy, video recenzie na YouTube,…), sú sebavedomí, uvedomujú si svoju hodnotu ako zákazníkov.
Na internete je viac ako 126 miliónov blogov. Blogeri sú zvláštna kasta ľudí a firmy si postupne uvedomujú, že by si ich nemali pohnevať. Práve naopak, využiť ich v svoj prospech. Blogeri predstavujú hlasnú trúbu a vedia osloviť obrovské množstvo ľudí. Ľudí, ktorí im načúvajú a nechávajú sa ovplyvniť radami.
Spoločnosti začínajú chápať, že koncept masovej výroby už nie je vhodný, dôležité je rešpektovať individualitu každého zákazníka. Výborný insight takejto komunikácie znie: „Ľudia nereagujú na firmy, ale na ľudí.“ To znamená, že firmy a spoločnosti sa postupne začali orientovať na konkrétneho zákazníka. Začali svoje kampane cieľovať na konkrétneho človeka. V sociálnej sieti má človek veľa priateľov. A platí, že skôr si kúpi niečo čo mu odporučí reálny priateľ a nie banner na stránke. Pochopenie tohto efektu je dôležité na pochopenie predaja vo vnútri sociálnej siete.
Ak vás zaujíma vývoj sociálnych médií odporúčam pozrieť nasledovné video:
Social Media Revolution
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sIFYPQjYhv8[/youtube]
prečítané na jeden nádych :) pekne