Je to mu už rok, čo Facebook prišiel so zmenou pravidiel pre súťaže, reklamy a stránky na Facebooku. Organizovanie súťaží na Facebooku sa stalo prakticky nereálne, ak chcel dodržovať pravidlá. Kto chcel robiť súťaž potreboval písomný súhlas samotného Facebooku, a samozrejme bola tam podmienka prečerpania minimálne 10 000 USD na reklamu.
Serveru Allfacebook.com sa podarilo získať konverzáciu s obchodným zastúpením Facebooku, v ktorom sa píše, že sa pravidlá budú čoskoro meniť. Zrušiť by sa malo pravidlo písomného súhlasu od Facebooku ako aj pravidlo o súbehu reklamnej kampane a míňania peňazí. Tieto nové pravidlá ešte nie sú zakotvené v Facebook promotion guidelines, budem to sledovať a prinesiem vám správy hneď ako sa to potvrdí priamo v Guidelines, alebo to niekto priamo z Facebooku potvrdí. Ale pokiaľ je všetko pravda, nové pravidlá by mali platiť v priebehu niekoľko dní.
We have some exciting updates regarding the administration of Promotions, Sweepstakes and Contests on Facebook that will help to streamline the process and make your lives a bit easier:
- We no longer require prior written Facebook approval to administer a promotion on Facebook.
- We no longer require a minimum media spend investment to support the promotion.
This means that you are not required to have a media campaign on Facebook to run a promotion, nor do you need to ask for approval on the contest T&Cs from the Facebook team. Please note that all promotions are still subject to our Promotion Guidelines (http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php) and Facebook Platform Policies (http://developers.facebook.com/policy/), and that brands are responsible for ensuring that all contests fall within those guidelines.
Táto správa je dobrá hlavné pre marketérov na Slovensku a v Čechách, ktorí robia súťaže na facebooku. A to z dôvodu, že oni sa aj tak väčšinou neriadia pravidlami súťaží, a takto sa nimi budú neriadiť vrámci pravidiel. Takže ak robíte súťaž na Facebooku, ešte troška počkajte a robte ju vrámci pravidiel.