Ako som sľúbil, prinášam aktuálne informácie o pravidlách pri tvorbe súťaží na Facebooku. Facebook upravil Promotion Guidelines, ale nejasajte predčasne. Z pravidiel je zrejmé, že Facebook odstránil dve najzávažnejšie problémy pri robení súťaží. Odstránil z pravidiel podmienku o schválení súťaže a odstránil podmienku minimálneho množstva dolárov (10 000 USD) v reklame.
To je pekné, ale väčšina ostala pri starom. Stále musíte mať aplikáciu tretej strany na súťaž, stále nesmiete využívať mechanizmy Facebooku pre súťaž a teda používať Like, Share, nahrávanie fotografií, statusy, atď… Upravená bola podmienka používania slova Facebook pri propagácie súťaže. Môžete spomenúť, že súťaž prebieha na vašej „Facebook stránke“ (a teda nie na Facebooku) alebo vo vašej „Facebook aplikácii“ (a teda nie na Facebooku).
Pri tvorbe súťaže nezabúdajte na to, že síce môžete vyžadovať ako jednu podmienku z účasti na súťaži, že sa človek musí stať fanúšikom, ale musí poslať aj iný typ prihlášky. To znamená, že fanúšikovia nesmú byť automaticky súťažiacimi bez toho aby sa do súťaže sami prihlásili.
Platí aj naďalej, že nesmiete kontaktovať víťaza cez Facebook (to znamená, že pred tým, ako napíšete status, že súťaž je ukončená a vyhral to Jožko Mrkvička, ho musíte upozorniť mailom, telefonicky, inak). Môžete síce použiť aplikáciu tretej strany (ba priam musíte) na získanie kontaktu, ale nemôžete použiť Facebook aplikáciu na získanie kontaktných údajov. Takže užívateľ sám do aplikácie musí spísať svoje kontaktné údaje, hoci vy ich aj tak získate, cez aplikáciu. Áno, na Facebooku je všetko nahlavu, ale chápem snahu zbaviť sa akejkoľvek zodpovednosti za škody spôsobené zlou súťažou zo strany Facebooku.
A nezabúdajte, naďalej je podmienka „čarovnej vety“ pri súťažiach. Pri každej súťaži musíte mať napísanú vetu, kde zbavujete Facebook akejkoľvek zodpovednosti za súťaž. Túto vetu odporúčam mať aj v slovenčine aj v angličtine (všadeprítomný facebook robot).
This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook. You understand that you are providing your information to Naša Firma and not to Facebook. The information you provide will only be used for promotional purposes only.
Stále platí, že všadeprítomný robot vám súťaž môže zrušiť, môže zablokovať stránku, mazať účty, ktoré sa mu nezdajú atď. Toto všetko sa deje automaticky, stále však chýba akýkoľvek kontakt na Facebook, kam by sa dalo kontaktovať pri problémoch zo súťažou.
Čo z toho vyplýva? Jednoznačne pre marketérov a ľudí, ktorí by chceli robiť súťaž na Facebooku je jednoduchšie ju rovno spraviť, a nepýtať sa o schválenie. Ale z globálneho hľadiska, tí čo robili súťaže proti pravidlám ich budú robiť aj doteraz. Tí čo si ešte neprečítali podmienky a pravidlá a licenčnú politiku facebooku to nespravia ani teraz. Život beží ďalej, a my môžeme o troška ľahšie súťažiť.
Vynikajúco zhrnul nové pravidlá Daniel Dočekal – @medvidekpu fakt stojí za to prečítať – Soutěže na Facebooku mají nová pravidla...
1 komentár k “Facebook potvrdil nové pravidlá súťaží. Ale…”