Rád by som vám predstavil moju obľúbenú knižku. Na prvý pohľad sa môže zdať, že s marketingom nemá nič spoločné ale opak je pravdou. Knižka Umění Války je preslávená myšlienkami majstra Suna o vojenskom umení, ktorá sa teší neutíchajúcemu záujmu čitateľov aj po viac ako dva a pol tisíc rokov, ktoré uplynuly od jej napísania. Paradoxne táto knižka nieje obľúbená pre vojenské aspekty, ktoré obsahuje. Ale hlavne kvôli množstvu inšpiratívnych myšlienok pre taktické jednanie s ľuďmi.
Tieto myšlienky ocení podľa mňa každý človek, pretože taktika je nutná od vzťahov cez politiku až po marketing. Práve podstatou dobrého marketingu by malo byť dokonalé poznanie kupujúceho a následné vytvorenie takej marketingovej stratégie, ktorá mu predstaví presne taký produktu aký potrebuje. Umenie vojny spočíva v dokonalom poznaní protivníka a následne uskutočnenie takej stratégie, ktorá ho porazí. Skoro žiadny rozdiel.
Umenie vojny je vynikajúca malá knižka, ktorá sa nemusí čítať od začiatku do konca. Ba ani jednotlivé kapitoly nemusíte čítať celé. Knižka vás prevedie postupne všetkými aspektami vojenského umenia od plánovania bojov, cez správny pochod vojska až po využívanie zvedov. No a ak si odmyslíte vojenské aspekty, knižka vám ponúkne skvelé marketingové myšlienky.
Majster Sun učí človeka dôkladne zhodnotiť situáciu a možnosti na dosiahnutie vlastných cieľov. Podstatou vojenského umenia nie je predsa ukázanie sily, ale predvídavosť a odhadnutie síl protivníka a presadiť sa voči nemu bez zbytočného násilia a strát. A práve to je podstatou dobrého marketingu nie? Odhadnutie zákazníka, kupujúceho, zhodnotiť situáciu a predávať (víťaziť).
Knižku Umění Války si môžete za skvelé ceny kúpiť napríklad v kníhkupectve Gorila.sk