Pizza SEO pred pár dňami prišla so slovenskou mutáciou svojej Facebook stránky. Ide pravdepodobne o dlhodobý problém vo firme, ktorá primárne komunikuje vonku anglicky a chcela by osloviť aj slovenské publikum. Za normálnych okolností by všetko bolo v poriadku a Pizza SEO by som pochválil za super aktivitu. Veď predsa segmentovanie rôznych fanúšikov je skvelá vec, ale má to jeden háčik.
Ide o vec úplne zbytočnú. Facebook už pár mesiacov umožňuje cieliť príspevky a statusy vo fanúšikovskej stránke podľa jazykov a krajiny. Vďaka tomu môže administrátor cieliť príspevky a statusy pre jednotlivé krajiny s jednou stránkou. Priznám sa ja sám som na túto možnosť prišiel iba pár týždňov dozadu.
1. Postup je úplne jednoduchý. Všimnite si pod priestorom, kde sa píše status je ikonka všetci. Kliknite na ňu.
Kliknite na ikonku všetci, rozbalí sa vám malé menu a vy si vyberte možnosť Prispôsobiť.
Otvorí sa vám malé okno, kde sú možnosti cielenia statusu. Cieliť sa dá podľa krajiny a podľa jazyka. Ide o nastavenie aké používajú jednotlivý užívatelia Facebooku. Nezabúdajte na to, že väčšina slovákov má Facebook nastavený v češtine. Preto ju neopomínajte. Pre slovákov a čechov s anglickým nastavením jazyka Facebooku sa predpokladá, že budú schopný vedieť prečítať aj vaše anglické statusy.
PS. Týmto postom nekritizujem Pizza SEO (naopak pochvala, že sa snažia cieliť statusy, a tak ponúknuť unikátny obsah jednotlivým fanúšikom). Iba poukazujem na to, že sa to dá aj lepšie :).
Super, dík za tip!
P.S. ešte si zabudol dodať, že keď cieliš tak uvidia príspevky len ľudia, ktorých nastavíš. T.j. pre ostatných čo nespĺňajú kritéria sú príspevky neviditeľné.
je to výhoda, ak je nadnárodná firma a má akciu len pre nejakú krajinu. o akcii sa dozvedia len ľudia, ktorých admin označí podľa cielenia.
Smith: Myslim, ze je to z článku zrejmé, ale máš pravdu doslova som to tam nenapísal. Ale tak už samotné cielenie o niecom hovorí.
Pavol: rado aj nabuduce :)
Peťo, ďakujeme za reakciu. Neriešiť delenie obsahu cez cielenie podľa jazyka a krajiny je vedomá voľba. Vysvetlím na blogu, hodím sem potom link.
Ahoj Andrej,
ako som pisal na koci postu nekritizujem, iba upozorňujem, že sa to dá aj inak :)
peto, vdaka za info, doteraz som o tejto feature ani netusila.
avsak jedna otazka technicka – ked zacielim povedzme na #slovencina #cestina, tak sa prispevok zobrazi predpokladam uzivatelom s nastavenym jazykom #slovencina a #cestina. cize napr. slovenski a ceski uzivatelia, ktori maju FB nastaveny v #anglictina prispevok neuvidia?
ci ako to funguje?
vdaka:)
z.
Presne ako si odhadla. Ked nastavis iba Slovencina, Cestina tak to uvidia iba ti uzivatelia FB, ktorí maju nastaveny ako jazyk FB slovencinu, cestinu. Predpokladam ze ti co maju nastavenu anglictinu porozumia anglickemu statusu. A stale to mozes cielit este aj na krajinu a teda slovencina, cestina A Slovensko
Takže http://blog.pizzaseo.com/sk/robte-to-ako-pizza-seo/