1
mar
2010

Ako rýchlo rastie internet

Internetové štatistikyNa internete som našiel zaujímavé video. Popisuje štatistiky internetu k roku 2009. Viete ako rýchlo rastie internet? Ako rýchlo rastie facebook? Koľko pribudne tweetov za deň? Odporúčam pozrieť si to video a dozviete sa viac.

  • Existuje 1,4 miliardy používateľov e-mailu po celom svete, a v priemere sme spoločne poslali 247 miliárd e-mailov za deň. Bohužiaľ 200 miliárd z nich sú spamy.
  • Existuje viac ako 234 miliónov webových stránok.
  • Facebook má 260 miliárd zobrazených stránok za mesiac, čo sa rovná 6 miliónov zobrazených stránok za minútu a 37,4 bilióna zobrazených stránky v roku.

Keby bol internet štátom mal by viac ako 1.73 miliárd občanov. Čo je skoro 1/4 populácie sveta. Na Facebooku je viac ako 350 miliónov ľudí. A na Twittri pribudne viac ako 27 miliónov tweetov za deň.

Tieto štatistiky niekomu hovoria málo, ale marketérom dávajú jasnú predstavu o tom, cez aký komunikačný kanál oslovovať ľudí. Investície do reklamy na internete rastú každým rokom viac. Zajtiaľ čo výdaje do reklamy v klasických médiach klesajú.

S príchodom sociálnych sietí a webu 2.0 sa zmenili zákazníci aj spoločnosti. Zákazníci zistili, čo im sieť ponúka. Prestalo platiť Ja-zákazník, zákazníci sa začali spájať a vytvárať spotrebiteľské skupiny. Začali sa aktívne vyjadrovať a podieľať na smerovaní spoločností. Na sociálnych sieťach zákazníci prejavujú svoju spokojnosť, nespokojnosť, názory a nápady. Vedia si rýchlo získať informácie o spoločnosti, produkte z rôznych zdrojov (kamaráti, diskusie, blogy, video recenzie na YouTube,…), sú sebavedomí, uvedomujú si svoju hodnotu ako zákazníkov.

Na internete je viac ako 126 miliónov blogov. Blogeri sú zvláštna kasta ľudí a firmy si postupne uvedomujú, že by si ich nemali pohnevať. Práve naopak, využiť ich v svoj prospech. Blogeri predstavujú hlasnú trúbu a vedia osloviť obrovské množstvo ľudí. Ľudí, ktorí im načúvajú a nechávajú sa ovplyvniť radami.

Spoločnosti začínajú chápať, že koncept masovej výroby už nie je vhodný, dôležité je rešpektovať individualitu každého zákazníka. Výborný insight takejto komunikácie znie: „Ľudia nereagujú na firmy, ale na ľudí.“ To znamená, že firmy a spoločnosti sa postupne začali orientovať na konkrétneho zákazníka. Začali svoje kampane cieľovať na konkrétneho človeka. V sociálnej sieti má človek veľa priateľov. A platí, že skôr si kúpi niečo čo mu odporučí reálny priateľ a nie banner na stránke. Pochopenie tohto efektu je dôležité na pochopenie predaja vo vnútri sociálnej siete.

Ak vás zaujíma vývoj sociálnych médií odporúčam pozrieť nasledovné video:

Social Media Revolution

 

You may also like

Čo je dohoda ACTA alebo zavádzame Orwellovskú EÚ
Pozrite si 12 kreatívnych kalendárov pre rok 2012
Slovenská národná galéria má nový web za 25 tisíc eur. Hovorí tomu umenie
Celodenný Startup Camp v Košiciach privíta aj zahraničných hostí

1 Response

Leave a Reply