Ako to eFMko kazí

Logo Rádia_FMNie je to tak dlho čo bolo Rádio_FM vyhlasované za vzor v online komunikácii. Všetci ho chválili, aké je aktívne na Facebooku, aké je aktívne na Twitteri. Ako správne komunikuje so svojimi fanúšikmi. Až zrazu 1. marca nebadane niekto vydal tlačovú správu na medialne.sk. Rádio_FM určené pre náročného poslucháča začalo hrať inak. Tento blog nebude o tom prečo to je zlé. To si môžete prečítať na blogu Roba Sedláka. Tento blogspot je venovaný veľmi zanedbanej komunikácii Rádia_FM k svojim fanúšikom.

Hneď po uverejnení tlačovej správy o zmenách sa zdvihla vlne nevôle. Fanúšikom, pre ktorích je eFeMko jediné počúvateľné rádio v slovenskom éteri sa to nepáčilo. Na Facebooku bolo okamžite založených niekoľko skupín, kde ľudia dávali najavo svoje názory prečo sú proti zmenám. Najvýraznejšia je asi skupina: „Nechcem toto „nové“ Rádio_FM !!!“. V súčasnosti má viac ako 5000 fanúšikov, čo je pomerne dosť veľké číslo. Treba dodať, že nejde o antiskupinu Rádia_FM. Naopak ide o skupinu ľudí, ktorí milujú Rádio_FM a sú proti zmenám smerom k mainstreamu.

Na Facebooku saRádio_FM vyjadrilo iba raz a to v statuse:

„Rádio_FM sa nemení. Rádio_FM len otvára priestor pre nových poslucháčov, ktorých potrebuje na to, aby dokázalo fungovať ďalej. Snažíme sa o prezentovanie lepšieho popu a aj to v objeme cca 10%, takže obava z posunu k hudbe znejúcej z komerčných rádií je neopodstatnená. Pozrite si playlist podrobne. DJ Zinc, Verve, Gold…frapp, Jonsi, Plan B a pod nie sú zrovna typickí pre komerčné rádiá. Vážime si každú reakciu a vieme aj to, že dokážete reagovať citlivo, ale aj tolerantne. Rádio_FM oslovuje nových poslucháčov, lebo ich potrebuje tak, ako vás skalných. Ďakujeme.“

Samozrejme nespokojnosť sa neprejavovala iba na Facebooku, ale aj na fóre rozhlas.sk. Pre informáciu prvý príspevok bol napísaný na fórum 19. januára, druhý 2. marca a od vtedy tích príspevkov bolo napísaných 6 strán. Toľko k aktivite ľudí, ktorí žiadali vysvetlenie. Na fóre aktívne komunikuje s poslucháčmi Dušan Vančo. Nemá ľahkú úlohu, zvládnuť stovky nahnevaných anonymních ľudí na fóre, keď je na to sám.

A nakoniec Twitter. Rádio_FM so svojím kontom @eFeMko patrí medzi najaktívnejšie slovenské média na Twitteri. Zaznamenal som aj pár tweetov s otázkami, ja sám som ich mal pár, upozorňoval som na skupinu na Facebooku. Rádio_FM si naďalej veselo tweetovalo svoje. A preto práve myslím, že nie malá zmena playlistu ale totálna ignorácia playlistu bude mať presne opačný následok ako chcelo rádio. Zmenou chcelo zvýšiť svoju počúvanosť (nereálne ciele, eFeMko je pre úzky okruh ľudí), ale dosiahnu tak maximálne, že skalní poslucháči ho prestanu počúvať. Dnes eFeMko tweetuje a statusuje svoje „posolstvá“ ako keby nebol žiadny problém. A práve v tom je problém. Ignorácia fanúšikov, ktorí chcú počúvať, majú radi rádio, chcú vedieť prečo.

Jednou z úloh sociálnych sietí je zmena imidžu značiek a firiem. Zmena k lepšiemu. Pomáha tomu aktívna komunikácia a otvorenosť k zákazníkom (v našom prípade poslucháčom), ak firma nevyužije potenciál sociálnej siete správne, tak pri prvej kríze sa ten potenciál obráti proti nej. Niekomu v eFeMku, kto má nastarosti online by som odporúčal prečítať knižku od Dana Zarrellu: The Social Media Marketing Book, tá im môže pomôcť riešiť takéto „krízy“ v online. Uvádza vhodné príklady ako to riešia iné firmy, a celkom slušne popisuje know-how komunikácie v priestoroch sociálnych médií.

Vložiť komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.