15
mar
2010

Základy slušnosti na Twitteri

Základy slušnosti na Twitteri - Twitter EtiketaTwitter ako mikroblog je vynikajúci nástroj na komunikáciu medzi ľudmi. Či už tweetujete z vášho firemného účtu alebo iba sami za seba dokážete osloviť pomerne veľké množstvo ľudí. Výhodou oproti facebooku je napríklad, že sledujete iba toho koho chcete a nikto sa neurazí, že práve jeho nemáte vo svojom follow liste.

Určite základom ako dosiahnuť aby vás sledovalo dosť ľudí, a teda aby ste ich mohli osloviť je byť „slušný“. Každý vie ako sa má chovať, keď sa s niekým rozprávate z oči do očí. Pri novom štýle komunikácie v online sieťach je to trocha zložitejšie. Pokúsim sa priblížiť môj pohľad na základy slušnosti na twitteri.

Asi najdôležitejšie je tweetovať niečo čo má hodnotu. Človeka veľmi rýchlo dokáže odradiť, keď vidí „Dobré ráno“ tweety, geolokačné tweety alebo iba skopírované linky z vášho RSS. Snažte sa dať každému tweetu pridanú hodnotu.

Ak sa Vám páči odkaz, alebo tweet niekoho iného použite Retweet (RT). Tým odkazujete na zdroj pôvodného tweetu. Je zdvorilé, keď niekomu odpovedáte na tweet, že použijete @meno (ja odporúčam, používať Reply. Dokážete tak sledovať celú konverzáciu)

Snažte sa vyhnúť duplikovanému odkazovaniu. Ja viem sú nástroje, ktoré automaticky odkážu link aj na Facebook aj na Twitter. Je však otravné kliknúť na odkaz na Twitteri, dostať sa na Facebook a z tade kliknúť na správu alebo odkaz. Ľudí to odrádza a v najhoršom si o vás môžu niečo pomyslieť. Odkazujte svojimi linkami na pôvodný zdroj.

Nespamujte. Vaša aktivita by mala byť v rámci medzí. 50 tweetov v priebehu niekoľkých hodín nikoho nepoteší. Nikto to nebude čítať a ľudia vás budú mať za spammera a rýchlo vás odsledujú (unfollow). Tým prídete o možnosť osloviť ľudí, a vaší potencionálny čitatelia v mase tweetov môžu prehliadnuť hodnotný a kvalitný príspevok.

Používajte hashtagy. Pomocou nich dokážete osloviť ďalších ľudí. Veľa účtov ich automaticky retweetuje. A veľa účtov sleduje hashtagy vrámci rôznych konverzácií. Taktiež je slušné, keď dáte k odkazu alebo linku stručný popis. Na nič nehovoriace skrátené odkazy, nikto neklikne.

Odporúčajte a tweetujte tak, ako by ste chceli aby vám bolo odporúčané. Skúste tweetovať veci mimo vášho odboru alebo biznisu. Skúste tweetovať o dobrých veciach, ktoré má konkurencia. Nebojte sa si s konkurenciou navzájom tweetovť.

Buďte slušný a priateľský, ako v reálnom živote. Poďakujte za follow alebo retweet. Raďte a pomáhajte ak viete poradiť a pomôcť. V piatok môžte kľudne odporúčať rôzne zaujímavé twitter účty (v rámci piatkového #FollowFriday).

Zrušte si ochranu tweetov. Iba málokto vás bude sledovať pokiaľ nebude dopredu vedieť o čom tweetujete. Vo väčšine prípadov ľudia, ktorí majú zapnutú ochranu tweetov sa boja spammerov. Je to zbytočné, keďže prípadné spammer účty môžte blokovať.

Ako bonus pridám pár linkov na dobré články o Twitter etikete a základoch tweetovania:

You may also like

Na nový Windows som sa tešil a potom ma v Microsofte znechutili
Čo je dohoda ACTA alebo zavádzame Orwellovskú EÚ
Pozrite si 12 kreatívnych kalendárov pre rok 2012
Slovenská národná galéria má nový web za 25 tisíc eur. Hovorí tomu umenie

2 Responses

  1. Peter

    Dakujem a rado sa stalo. Ten tvoj clanok je dobry a vela som z neho cerpal. Resp inspiraciu budem snad cerpat pre dalsi blogpost co mam v plane: Firemna twitter etiketa

Leave a Reply