5
okt
2010

5 krokov ako dostať svoju firmu na Facebook

Po úspešnom poste o tom ako dostať svoju firmu na Twitter som sa rozhodol objasniť tajomstvo ako dostať svoju firmu na Facebook. Debata o tom či byť alebo nebyť na Facebooku je irelevantná. S pol miliardou užívateľov svetovo a skoro s jeden a pol miliónom slovenských užívateľov si nemôžete dovoliť nebyť na Facebooku. Správne nastavená stratégia na Facebooku môže priniesť nezanedbateľné % ROI.

Krok 1: Vytvorte stránku pre svoj biznis

Ak ste ešte vôbec nevytvárali Facebook stránku, navštívte už existujúcu stránku a v ľavom panely úplne naspodu nájdete malý textový odkaz: „Vytvoriť Sránka pre môj biznis

Otvorí sa vám menu pre vytvorenie facebook stránky. Pamätajte, že názov stránky je možné zadať iba jeden krát, a nie je možné ho dodatočne meniť! Pri  spoločnosti myslite na to, že firma OchJang mi nič nepovie (ani iným). Lepší názov je OchJang – najlepšie ázijské bistro alebo Zajtra.sk | internetový magazín.

Potom už stačí iba vybrať jednu z troch možností Miestny obchod/Značka, produkt alebo organizácia/Interpret, skupina alebo známa osobnosť. Po zakliknutí jednej z možností si vyberte z listu z akej oblasti konkrétne ste (pomôže to napríklad pri vyhľadávaní na Facebooku a teda zadávajte správne).

Krok 2: Stránku si správne nastavte

Odporúčam plne využiť daný priestor, ktorý Facebook ponúka. Teda na profilovú fotku využiť plných 600×200 pixel. Vo fotografii môžete uviesť názov značky, firmy. Snažte sa o originalitu a obyčajné logo ako profilová fotografia nestačí.

Veľa firiem robí chybu, že do miesta pre informácie píšu dlhé litánie. Skúste v pár vetách povedať kto ste, čo ste, dajte link na vašu webstránku, twitter konto. Medzi ďalšie chyby patrí nastavenie nástevky (aj to vnímam ako chybu). Predvolené zobrazenie pre nástenku nastavte  pre všetky príspevky (veď nemáte čo schovávať predsa).

Myslite na to, že sám nebudete možno stíhať manažovať túto stránku. Pridajte si správcov z radov vašich zamestnancov alebo manažérov. Predom sa však dohodnite, kto kedy bude písať a v akom tóne.

Krok 3: Nastavenie peknej URL adresy

Pozrite sa na nasledujúce dve URL adresy a odpovedzte si na niekoľko otázok. Ktorá URL adresa je krajšia, ktorá adresa je ľahšie zapamätateľnejšia a ktorú adresu by ste skôr navštívili.

Obr. 1

Obr. 2

Nastaviť takú URL ako je v obrázku č. 2 môžete, až keď budete mať vo vašej fanúšikovskej stránke 25 fanúšikov. Odporúčam tento stav dosiahnuť čím skôr. Aj pekná URL môže pomôcť pri šírení vašej FCB stránky.

Krok 4: Vytvorte si Landing page (vstupnú stránku)

U oficiálnej facebook page je dobré mať landing page, jednoduchá grafika, výrazný nadpis čo sme, kto sme alebo čo chceme (ideálne žiadne frázy ale radšej „call to action“). Samozrejmosťou je aj výzva „Klikni na Páči sa mi to“ a získaj informácie, dozvi sa o čerstvom pečive, podpor kandidáta, pridaj sa ku komunite, získaj exluzívnu možnosť ovplyvniť obľúbenú značku. Proste musí tam byť niečo čo získa fanúšik alebo spriaznenec keď sa prihlási, alebo stane sa fanúšikom.

Najjednoduhšie si landing page spravíte pomocou FBML. Podrobný návod ako nastaviť FBML a landing page na Social media examineri. Inšpirácie a tipy k peknej a efektnej landing page nájdete tu, tu alebo tu.

Krok 5: Spropagujte Facebook stránku

V developerskej zóne Facebooku nájdete plnú škálu social pluginov, ktoré vám pomôžu spropagovať vašu stránku na facebooku alebo vašu facebook page na vašej stránek. Na pridanie Like Boxu potrebujete vedieť iba adresu vašej Facebook page, následne po vyplnení a nastavení všetkých polí vám vygeneruje kód, ktorý vložíte do svojej stránky. Nič zložité.

Facebook like box môžte vložiť do pravého alebo ľavého panela (ideálne miesta). Ak takéto panely na svojej stránke nemáte odporúčam radšej návštevníkov vašej stránky upozoniť na existenciu fcb page inak, napríklad pekným bannerom (umiestneným jasne a viditeľne).

Ak máte aj iné nápady čo by mali patriť do top 5, na ktoré nezabudnúť pri tvorbe firemnej facebook stránky podeľte sa s nimi v komentári. Pamätajte však na to, že tento návod slúži iba ako začiatok pre tých, ktorí vôbec nevedia kde začať. Pokročilejším nastaveniam, radám ako komunikovať a tipom sa plánujem venovať v ďalších postoch.

You may also like

Inšpirujte sa výrobcom vložiek ako reagovať na sociálnych médiách!
Pozrite si prvú reklamnú kampaň na Facebook v jeho histórii
Integrujte si funkcie z Facebooku do svojho WordPress blogu
Integrujte si do blogu Facebook komentáre a moderujte ich

3 Responses

  1. Ahoj.Ja som z tych ktory si vytvorili stranku na fb …Moj problem je v tom ze sa mi ta stranka zezobrazuje v google vyhladavaci…neviem ako nato ale mam na nu spatne odkazy atd ale stale nic… mam vsetko nastavene ako verejne,neviem o ziadnych obmedzeniach…

    Nevedel by mi niekto pomoct?

Leave a Reply