30
nov
2010

Dá sa robiť súťaž na Facebooku vrámci pravidiel? Už áno.

Je to mu už rok, čo Facebook prišiel so zmenou pravidiel pre súťaže, reklamy a stránky na Facebooku. Organizovanie súťaží na Facebooku sa stalo prakticky nereálne, ak chcel dodržovať pravidlá. Kto chcel robiť súťaž potreboval písomný súhlas samotného Facebooku, a samozrejme bola tam podmienka prečerpania minimálne 10 000 USD na reklamu.

Serveru Allfacebook.com sa podarilo získať konverzáciu s obchodným zastúpením Facebooku, v ktorom sa píše, že sa pravidlá budú čoskoro meniť. Zrušiť by sa malo pravidlo písomného súhlasu od Facebooku ako aj pravidlo o súbehu reklamnej kampane a míňania peňazí. Tieto nové pravidlá ešte nie sú zakotvené v Facebook promotion guidelines, budem to sledovať a prinesiem vám správy hneď ako sa to potvrdí priamo v Guidelines, alebo to niekto priamo z Facebooku potvrdí. Ale pokiaľ je všetko pravda, nové pravidlá by mali platiť v priebehu niekoľko dní.

We have some exciting updates regarding the administration of Promotions, Sweepstakes and Contests on Facebook that will help to streamline the process and make your lives a bit easier:

  1. We no longer require prior written Facebook approval to administer a promotion on Facebook.
  2. We no longer require a minimum media spend investment to support the promotion.

This means that you are not required to have a media campaign on Facebook to run a promotion, nor do you need to ask for approval on the contest T&Cs from the Facebook team. Please note that all promotions are still subject to our Promotion Guidelines (http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php) and Facebook Platform Policies (http://developers.facebook.com/policy/), and that brands are responsible for ensuring that all contests fall within those guidelines.

Táto správa je dobrá hlavné pre marketérov na Slovensku a v Čechách, ktorí robia súťaže na facebooku. A to z dôvodu, že oni sa aj tak väčšinou neriadia pravidlami súťaží, a takto sa nimi budú neriadiť vrámci pravidiel. Takže ak robíte súťaž na Facebooku, ešte troška počkajte a robte ju vrámci pravidiel.

You may also like

Inšpirujte sa výrobcom vložiek ako reagovať na sociálnych médiách!
Pozrite si prvú reklamnú kampaň na Facebook v jeho histórii
Integrujte si funkcie z Facebooku do svojho WordPress blogu
Integrujte si do blogu Facebook komentáre a moderujte ich

1 Response

  1. Veru.S

    zaujimalo by ma, koľko problémov by sa dalo napočítať na stránke a súťaži popísanej na http://zn.sk/facebook-stranky-so-sutazami-slubuju-iphone-100x-nie/.
    problém je, že je aktuálna, teraz sa prezentuje ako pravá a ľudí láka do pasce. Najviac mi prekáža, že ide stále o to isté:
    – zdieľanie súťaží, lebo chcem vyhrať iPhone, foťák, či peniaze
    – vyžadovanie zdieľania a napísania HOTOVO či niečoho iného.
    – používanie kradnutých foto
    – žiadne oficiáolne vyjadrenia,prevádzkovateľ, adresa. skutočný dôkaz že vyhlasovateľ súťaže nie je 12 ročný fagan na hodine informatiky.

Leave a Reply