5
jan
2011

Nerobte to ako Pizza SEO a nastavte si jazyk pri statuse

Cielenie statusov pre fanusikov na FacebookuPizza SEO pred pár dňami prišla so slovenskou mutáciou svojej Facebook stránky. Ide pravdepodobne o dlhodobý problém vo firme, ktorá primárne komunikuje vonku anglicky a chcela by osloviť aj slovenské publikum. Za normálnych okolností by všetko bolo v poriadku a Pizza SEO by som pochválil za super aktivitu. Veď predsa segmentovanie rôznych fanúšikov je skvelá vec, ale má to jeden háčik.

Pizza SEO status na facebooku

 

Ide o vec úplne zbytočnú. Facebook už pár mesiacov umožňuje cieliť príspevky a statusy vo fanúšikovskej stránke podľa jazykov a krajiny. Vďaka tomu môže administrátor cieliť príspevky a statusy pre jednotlivé krajiny s jednou stránkou. Priznám sa ja sám som na túto možnosť prišiel iba pár týždňov dozadu.

1. Postup je úplne jednoduchý. Všimnite si pod priestorom, kde sa píše status je ikonka všetci. Kliknite na ňu.

Moznosti cielenia statusu podla jazyka

 

Kliknite na ikonku všetci, rozbalí sa vám malé menu a vy si vyberte možnosť Prispôsobiť.

Moznosti cielenia statusu podla jazyka 2 nastavenia

Otvorí sa vám malé okno, kde sú možnosti cielenia statusu. Cieliť sa dá podľa krajiny a podľa jazyka. Ide o nastavenie aké používajú jednotlivý užívatelia Facebooku. Nezabúdajte na to, že väčšina slovákov má Facebook nastavený v češtine. Preto ju neopomínajte. Pre slovákov a čechov s anglickým nastavením jazyka Facebooku sa predpokladá, že budú schopný vedieť prečítať aj vaše anglické statusy.

Moznosti cielenia statusu podla jazyka a krajiny

 

PS. Týmto postom nekritizujem Pizza SEO (naopak pochvala, že sa snažia cieliť statusy, a tak ponúknuť unikátny obsah jednotlivým fanúšikom). Iba poukazujem na to, že sa to dá aj lepšie :).

You may also like

Inšpirujte sa výrobcom vložiek ako reagovať na sociálnych médiách!
Pozrite si prvú reklamnú kampaň na Facebook v jeho histórii
Integrujte si funkcie z Facebooku do svojho WordPress blogu
Integrujte si do blogu Facebook komentáre a moderujte ich

9 Responses

  1. P.S. ešte si zabudol dodať, že keď cieliš tak uvidia príspevky len ľudia, ktorých nastavíš. T.j. pre ostatných čo nespĺňajú kritéria sú príspevky neviditeľné.

    je to výhoda, ak je nadnárodná firma a má akciu len pre nejakú krajinu. o akcii sa dozvedia len ľudia, ktorých admin označí podľa cielenia.

  2. Smith: Myslim, ze je to z článku zrejmé, ale máš pravdu doslova som to tam nenapísal. Ale tak už samotné cielenie o niecom hovorí.

    Pavol: rado aj nabuduce :)

  3. Pingback : Tweets that mention Nerobte to ako Pizza SEO, statusy na Facebooku deľte! | Jeryho cancák -- Topsy.com

  4. Peťo, ďakujeme za reakciu. Neriešiť delenie obsahu cez cielenie podľa jazyka a krajiny je vedomá voľba. Vysvetlím na blogu, hodím sem potom link.

  5. peto, vdaka za info, doteraz som o tejto feature ani netusila.

    avsak jedna otazka technicka – ked zacielim povedzme na #slovencina #cestina, tak sa prispevok zobrazi predpokladam uzivatelom s nastavenym jazykom #slovencina a #cestina. cize napr. slovenski a ceski uzivatelia, ktori maju FB nastaveny v #anglictina prispevok neuvidia?

    ci ako to funguje?

    vdaka:)

    z.

    1. Presne ako si odhadla. Ked nastavis iba Slovencina, Cestina tak to uvidia iba ti uzivatelia FB, ktorí maju nastaveny ako jazyk FB slovencinu, cestinu. Predpokladam ze ti co maju nastavenu anglictinu porozumia anglickemu statusu. A stale to mozes cielit este aj na krajinu a teda slovencina, cestina A Slovensko

Leave a Reply