29
mar
2011

Foursquare a Gowalla – LBS s veľkým potenciálom

Väčšina ľudí využíva smarphone, geolokačné služby ponúkajú skvelé možnosti marketinguFoursquare a Gowalla sú sociálne siete založené na lokácii, ktoré fungujú ako hry. Podľa pozície užívateľa na mape mu ukazujú najbližšie zaujímavé miesta, oznamujú mu, kde sú jeho kamaráti a dávajú mu krátke tipy od kamarátov, čo robiť tam, kde sa užívateľ práve nachádza. Foursquare a Gowalla vznikli takmer naraz v roku 2008 a oficiálne boli predstavené minulý rok na SXSW. Rozvíjať sa začali hlavne v Amerike (obe sú vyvíjané v Texase) a na Slovensko sa dostali iba v posledných mesiacoch.

Vo svete je Foursquare.com populárnym nástrojom (a aj na Slovensku predbehol v používanosti Gowallu) na akvizíciu nových zákazníkov a vytvorenie lojálnejšieho vzťahu s tými existujúcimi. Na Slovensku, i napriek niekoľkým testom, de facto systém špeciálnych ponúk, zliav a výhod zo strany obchodov a reštaurácii nefunguje, existuje však základňa fanúšikov Foursquare, ktorý ho denne používajú.

Po nainštalovaní a prihlásení užívateľovi už nič nebráni vyraziť do mesta a začať s check-inmi (check-in je výraz používaný k zahláseniu svojej pozície). Checknúť sa môže užívateľ iba tam, kde je založená venue (miesto zaregistrované na Foursquare). V menu Venue potom užívateľ nájde základné informácie o mieste (o aký typ podniku ide, kontaktné údaje, adresu a tipy od ostatních užívateľov Foursquaru).

Asi najdôležitejšie pre užívateľa sú samotné tipy od ostatních užívateľov. V nich sa môže napríklad dozvedieť, aké jedlo si objednať v konkrétnej reštaurácii alebo naopak akému sa treba vyhnúť.

Ak vás problematika LBS a marketing na nich zaujíma odporúčam sledovať blog Martina Hassmana, kde sa venuje práve marketingu a zaujímavostiam zo sveta geolokačných služieb.

Pozrite si Martinovu prednášku z Vsetínskeho Barcampu o marketingu na Fousquare:

 

You may also like

Sociálne médiá bojujú o každého užívateľa. Pozrite si skvelé propagandistické plagáty

Leave a Reply