Mikroblogingovú sieť Twitter pozná už aj vačšina slovákov, ktorí sú aspoň minimálne aktívny na internete. Avšak iba malé percento ho využíva. Prečo by aj? V česko-slovenskej twitter komunite sa pohybujú väčšinou PR špecialisti, marketéri, geekovia, blogeri, proste ľudia z venujúci sa internetu a onlinu. Pre bežného človeka nič zaujímavé, ale pre firmu obrovský potenciál. Ak firma dokáže osloviť pár ľudí čo hýbu slovenským internetom pomocou nich dokáže osloviť aj väčšinu užívateľov.
Počuli ste už o Mape slovenských firiem na Twitteri? Táto infografika ukazuje slovenské firmy, ktoré sú aktívne na twitteri. Ak ste tam nenašli vašu firmu je najvyšší čas začať tweetovať a dostať sa tak do budúcoročnej mapy. Ak neviete ako začať s Twitterom čítajte ďalej.
1. Nastavenie Twitter účtu
Sociálne médiá fungujú aj ako vaša online vizitka. Odporúčam si čim skôr zaregistrovať vaše meno, názov spoločnosti alebo značku na sociálnych médiách, aby vám ich nikto nemohol uchmatnúť a zneužiť (účty nemusíte hneď využívať, no je dobré ak ste aspoň zaregistrovaný).
Začnite uvažovať, či budete používať jeden alebo viac twitter účtov. Hlavný dôvod pre jeden účet je, že Twitter je obrovský žrút času. Ale ak budete rozdielne komunikovať pre dve rôzne skupiny odporúčam dva rôzne účty (napr. jeden pre cz-sk komunitu a jeden anglický alebo jeden osobný a jeden firemný).
Budete používať osobný alebo firemný účet, alebo oba? Záleží na vašej spoločnosti, na tom o čom budete písať a tweetovať. Komu to budete cieľovať a ako hodláte využívať twitter komunikáciu.
2. Nastavenie Twitter mena
Výber twitter mena je jeden z najdôležitejších faktorov pred začatím tweetovania. Zle vybraté meno môže skôr uškodiť ako pomôcť. Pamätajte, že twitter meno má maximálne 15 znakov. Vyhnite sa menám s číslami, menej známymi skratkami a nemoužívajte mená, ktoré si je ťažko pamätať. Myslite na ľudí, ktorí tweetujú cez mobil (väčšinou zadávajú ručne twitter meno).
Ak rozmýšľate aké meno si zvoliť, najjednoduhšie je zvoliť si meno vašej spoločnosti, názov produktu alebo to o čom budete tweetovať (napr. @oautach). Väčšina ľudí radšej začne followovať účet, ktorý má punc reálnosti a hodnovernosti.
3. Upload obrázku
Je dôležité zmeniť si predvolený obrázok. Ukážete tým, že ste reálna osoba a nie spambot. Koniec-koncov môžte využiť vaše kreatívne schopnosti a ukázať vašu firmu/osobu/značku v novom, lepšom svetle. Ideálne, keď budete používať rovnaký obrázok pre väčšinu účtov na sociálnych médiách. Ľudia si tak vždy spoja obrázok s vašou firmou.
4. Odkážte na váš web alebo blog
Predposledným krokom stojíte pred rozhodnutím, na čo budete odkazovať. Linka v twitter účte môže byť cenný zdroj návštev na váš web. Pomocou tejto linky sa môžu vaši followeri premeniť na vašich kupujúcich zákazníkov.
Ak sa budete rozhodovať medzi odkazovaním na firemný blog alebo firemnú stránku, ja osobne odporúčam blog. Ten prináša zaujímavý obsah a núti ľudí ostať na stránke. Ak nemáte vlastný web, odkazujte na svoj facebook profil. Každopádne niekam odkazujte.
5. Napíšte si zaujímavé BIO
Je dôležité povedať vaším nasledovníkom kto ste, o čom budete písať, prečo by vás mali sledovať. Na vyplnenie Bia máte iba 160 znakov tak vážte opatrne slová. BIO je po mene asi najdôležitejšia vec. Tu zisťujú ľudia či sa im oplatí začať niekoho sledovať, či im má firma, osoba, značka čo ponúknuť.
Po splnení všetkých piatich krokov vám už ostáva iba krok posledný. Tweetovať, radiť, odporúčať, diskutovať, baviť sa a hlavne komunikovať a pomáhať svojím priateľom a nasledovníkom na Twitteri. Podľa štúdií fanúšikovia utrácajú až o 70USD viac oproti bežným zákazníkom.Takže hor sa do budovania komunity a vytvárania nových priateľstiev medzi vami a vašimi fanúšikmi.
Ak máte iné rady a tipy ako začať s firemným tweetingom budem rád ak sa o ne podelíte v komentári.
zdroj a inšpirácia: Social Media Examiner
Zoznam slovenskych twitteristov: http://www.slovakiatwitter.com/, zoznam ceskych twitteristov: http://www.czechiatwitter.com/